Les persones, la nostra gran prioritat

Preguntes freqüents (FAQ) sobre Assegurances de Salut

 

Servei d'Atenció i orientació telefònica 24 h.: 935 050 112

Puc acudir a un centre privat del quadre mèdic si tinc símptomes del contagi o per fer-me el test del Coronavirus?

  • És obligatori seguir els protocols establerts per l'Autoritat Sanitària en aquest cas de pandèmia i que estan sent publicitats constantment.
  • Cal comunicar als telèfons i serveis públics tots els casos. Contacta amb el teu Centre d'Atenció Primària.
  • Els telèfons generals disponibles són:
    • Consultes Generals al 012
    • Emergències al 112
    • Urgències al 061
  • Els nostres centres podrien arribar a fer proves del coronavirus si ho requereix un dels nostres metges i ho permet l'Autoritat Sanitària, però si detectem un cas potencial hem de seguir el protocol determinat per l'esmentada Autoritat: posar-nos en contacte amb el Ministeri de Sanitat i seguir les seves instruccions, ja que des del mateix Ministeri es porta el control.

Què cobreix la meva assegurança de salut respecte al Coronavirus?

  • Independentment que a les nostres pòlisses -i pràcticament a les de tot el mercat- hi ha una exclusió explícita als “danys causats per epidèmies declarades oficialment” (article 7 de les Condicions Generals) no l'aplicarem estrictament. Hem fixat uns criteris més amplis de cobertura, en línia amb els nostres valors de Responsabilitat Social i vocació de servei a les persones.
  • Criteris de cobertura:
    • Sol·licitud de prova analítica: es valorarà cas a cas, analitzant prescripció del metge i simptomatologia del client.
    • Asimptomàtic o simptomatologia parcial: NO cobrim ja que té consideració de preventiva.
    • Urgències: cobrim totes.
    • Ingressos en PRIVATS: cobrim.

Què puc continuar utilitzant de la meva assegurança de salut?

  • Durant l'Estat d'Alarma: seguim a la seva disposició per a consultes a metges i atenció que en la sanitat pública no es pot donar.
  • Disposem d'un servei telefònic permanent d'Atenció i Orientació mèdica 24 h. 935 050 112 (per a urgències, no és necessari sol·licitar autorització).
  • Durant l'anualitat: la resta de serveis sanitaris es realitzaran amb normalitat dins de l'anualitat, encara que unes setmanes més tard. En aquest sentit, l'assegurança de Salut és anual com les revisions algunes que es realitzen: pediatria, ginecologia...
  • Estem acceptant i ampliant al màxim les consultes no presencials en els centres que puguin oferir aquest servei. Cada centre l'informarà sobre aquesta possibilitat.

Estan oberts els centres mèdics amb normalitat?

  • Tots els Centres hospitalaris estan treballant per donar servei amb la màxima normalitat tenint en compte les circumstàncies i les mesures que l'Autoritat Sanitària imposa.
  • Els Centres mèdics ho estan fent segons les seves possibilitats i afavorint, per l'excepcionalitat de la situació, l'atenció als temes urgents.
  • Recomanem que truquis al centre concret que necessitis per informar-te ja que cada un té les seves circumstàncies i estan fent tot el possible adaptant-se per donar el millor servei en tot moment.
  • Estem acceptant i ampliant al màxim les consultes no presencials en els centres que puguin oferir aquest servei. Cada centre t'informarà sobre aquesta possibilitat.

Estan oberts els centres mèdics propis?

  • Centre Mèdic c/Aribau, 168: obert de 8:00 a 19:30 de dilluns a divendres
  • Centre Dental c/Pau Claris, 102: obert de 8:00 a 19:00 de dilluns a divendres
  • Nou Centre Mèdic i Dental c/Rosselló, 435: tancat temporalment

Les Autoritats diuen que no anem a l'hospital. Què faig si em trobo malament, no a causa el Coronavirus, i necessito que em vegi un metge i em recepti alguna medicina? Vindrà un metge a casa per diagnosticar o receptar?

  • Els serveis de metges a domicili estan limitats sempre geogràficament i així s'indica en la cobertura de la pòlissa: “Servei d'atenció a domicili. Es realitzarà sempre que l'estat del malalt ho requereixi i hi hagi facultatius a la localitat geogràfica que es tracti.”
  • Actualment, tenim una activitat en aquest sentit del 50% més de l'habitual, la qual cosa genera demores estimades d'entre 1'5 hores i 3 hores.
  • La nostra entitat recomana utilitzar el servei telefònic d'Orientació i Atenció Mèdica, en el 935 050 112, per atendre les consultes dels assegurats i donar orientacions diagnòstiques i consells d'actuació.
  • No podem donar receptes de forma electrònica: la Seguretat Social sí que pot fer-ho.
  • Si considera que necessita anar a urgències, els nostres centres concertats, en la seva gran majoria, continuen prestant serveis d'urgència de seguiment, sempre amb un criteri de necessitat donada la situació excepcional actual.

Què faig, mentre duri l'Estat d'Alarma, amb les revisions i proves que tenia previst fer a través de la meva assegurança mèdica?

  • La majoria de proves o controls que es realitzen per l'assegurança mèdica, com revisions anuals, seguiments, proves per a símptomes no urgents, es realitzaran quan finalitzi la situació d'Estat d'Alarma.
  • Durant l'estat d'Alarma: atendrem les consultes a metges i atenció que en la sanitat pública no es pot donar. Per exemple, amb el telèfon permanent d'Orientació i Atenció mèdica: 935 050 112.
  • Resta de serveis sanitaris: es realitzaran dins de l'anualitat, encara que unes setmanes més tard. L'assegurança de Salut és anual, precisament com aquestes revisions vàries: pediatria, ginecologia...

Si els centres privats depenen del Ministeri de Sanitat i els pot utilitzar la Seguretat Social, he de continuar pagant la meva quota de l'assegurança mèdica?

  • Sí, perquè continues estant assegurat
    • Hi ha més malalties que no han de veure amb el COVID-19, seguim tenint assegurats ingressats en Centres Hospitalaris...
    • Estem acceptant i intentant ampliar al màxim les visites no presencials en el cas dels centres que puguin oferir-les.
  • Sí, perquè has contractat una assegurança amb cobertura anual. Encara que et beneficies de la facilitat de pagar mensualment, el contracte té una durada anual.
  • Encara que ara, per la situació excepcional, hi pugui haver alteracions comprensibles en la prestació del servei, l'assegurança ha estat i estarà durant tota l'anualitat a la teva disposició, podent fer-ne ús sempre que ho necessiti.